Przeskocz do:

Apple Blog.pl

19.04
2010
17:42
iPhone 4 generacji, jasne…

Zostałem dosłownie zasypany przez was mailami w sprawie wpisu na Engadget o nowym iPhone. Serwis umieścił zdjęcia, filmy i porównanie obecnej i „nowej” generacji iPhone obok siebie. Są nawet pokazane wnętrzności telefonu z napisami Apple na elektronicznych częściach.

Oto jedno ze zdjęć jakie są zaprezentowane na Engadget. Strzałki i napisy mogą być moje…

Nie wiem jak wy, ale ja znam Apple jako firmę, która produkuje np. monitory lub komputery (np. iMaki) bez ani jednej widocznej śrubki. Jako firmę, która często stawia design nad funkcjonalnością. ((widział ktoś czytnik 18-w-jednym w notebookach?)) Jako firmę przywiązaną obsesyjnie do szczegółów. Serio myślicie, że Apple zrobiło by masę łączeń, śrubek i przycisków rodem z Omni?

Jeśli to jest nowy iPhone, to zjem swój kabel do iPoda bez przypraw.

124 komentarzy do tego tekstu

  1. Piotrek

    Uważaj z takimi obietnicami. :)

  2. Tomek

    A czasem 3G nie ma śrubek na dole?!

  3. tacka

    Gizmodo twierdzi ze to 4g :) być moze nie jest to finalny wygląd po prostu.

    http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone

  4. Piotr Tomczewski

    Jeśli chodzi o strzałkę po prawej to nie wiem co nie applowego pokazuje?

  5. pante

    3g ma śrubki na dole.
    to może być nowy iphone, niestety. ja tego designu nie kupuje.

  6. Bartek

    Gizmodo zrobiło dokładną analizę i to co mają w rękach wygląda na autentyczny produkt Apple. Inna sprawa, że jest to prototyp i wersja ostateczna może się trochę różnić, a wręcz może być zupełnie inna.
    W każdym razie za zgubienie tego egzemplarza poleci przynajmniej jedna głowa.

  7. Remik_K

    Dokladnie tak Pawle. Poza tym acrumors napisal, ze jest to klon japonski (nie chinski) iPhona. Poza tym wszystkim uwazam, ze po co by w takim razie patentowali chromowana ramke wokol iPhona. Zeby ja teraz wywalic? Malo prawdopodobne. Poza tym moze nie bedzie w 100% podobyn do iPada, ale napewno zlizony wygladem. CHociaz nie zdziwilbym sie jak by wygladal identycznie tylko w mniejszej obudowie. Poza tym widzimy, ze Apple zaczelo stosowac czarne jablko na obudowach srebrnych. W tym jedym wypadku iPhone mialby byc wyjatkiem? Nie wierze poprostu w ten wyglad. Wiemy, ze Apple malo kiedy malpuje design a to cos na zdjeciu wyglada jak SonyEricsson. Jest jedna tylko mozliwaosc dla mnie takiego wygladu iPhona a mianowicie, ze bedzie wiecej wersji. Tylko i wylacznie to.

  8. matei

    Paweł: Jeśli to nie fake to nagrasz filmik ze scenką jak jesz kabel? :D

  9. tacka

    Gizmodo twierdzi ze podzespoly maja logo apple…

  10. mratajczak

    Pawle przypomnij sobie co pisałeś kiedy pojawiły się pierwsze zdjęcia odświeżonego Mac Mini :)
    Jeżeli faktycznie uważasz, że to fake, to mimo wszystko lepiej trzymać słowa na wodzy, bo w przyszłości mogą się odegrać ;) Patrz przykład wymieniony wyżej.

  11. Jurek Markowicz

    To prototyp, moze sie roznic lekko od wersji koncowej, wiec ramke akurat dość łatwo zapewne zmodyfikować.
    .
    Mysle ze to typowa akcja promocyjna czyli darmowa reklama w necie to raz, a dwa to wybadanie opinii dot. nowego ksztaltu/designu.
    Jesli wiekszosc opinii na ten temat bedzie negatywna, to sie pozniej okaze ze „to jednak byla podroba”. ;) Ale to IMO nowy iPhone.

  12. mratajczak

    A no i również mam nadzieję, o ile to będą prawdziwe zdjęcia, że kabelek zostanie zjedzony, a fakt jego konsumpcji uwieczniony w materiale wideo ;)

  13. dawid

    Apple sprawdzajace w ten sposob opinie ludzi co do wygladu?
    Jak dla mnie to zart dnia (zarowno komentarz jak i ten iPhone:)

  14. mrminar

    Nie wiem moze to tylko ja, ale design przypomina mi 17″ macbooka pro zanim dostal unibody…

  15. Szymon

    Smacznego Paweł.

    Właśnie tak uprawia się marketing wirusowy. Pogratulować Gizmodo myślących ludzi od marketingu.

  16. kris

    Jeśli to jest prawdziwy iPhone to Paweł powinien spalić się ze wstydu za te słowa. Będziesz ludziom winny publiczne przeprosiny!

  17. eraevion

    Prototyp nie prototyp, JEST to Apple. Gruber potwierdził, Gizmodo solidnie uargumentowało – raczej wierzę. Te dziwne przerwy w wykończeniu są straaaaaszne i mam nadzieję że znikną, ale poza tym – czemu nie, zapowiada się fajnie.

  18. mrminar

    te przerwy to niby dlatego ze baterie bedzie mozna wyciagac…. to chybo powinno potwierdzic ze nie za applowsko!!!

  19. moi

    Smacznego… Mam nadzieję że nagrasz konsumpcję. :)

  20. Gregory

    Boję się, że kabel do iPoda może być nieco mdły w smaku i trudny do pogryzienia. Ale jak go poddusić, dobrze wygotować, to kto wie? Pozostaje kwestia braku przypraw. To poważna deklaracja, z jednej strony rozumiem chęć zakosztowania naturalnego smaku kabla, z drugiej jednak obawiam się, że kable dostępne w Polsce nie są najświeższe (to wszystko mrożonki importowane z Chin), więc sugerowałbym mimo wszystko rozważenie dodania przynajmniej jakiś ziół lub użycie do gotowania świeżych warzyw. Warto także rozważyć, jakie wino najlepiej dobrać do tak podanego kabla. Może jakieś kalifornijskie białe półwytrawne?

  21. Lukasz

    Generalnie polscy blogerzy nie mają zbyt dobrego wyczucia co do tego co pojawia sie w sieci nt. przyszłych produktów Apple, jeden hoduje kaktusa na dłoni a kolejny będzie zjadał kabelek od iPoda, przypomina mi się TopGear gdy Clarkson zajadał się swoimi włosami. That shit is funny! :)

    Ramka zawsze może być zrobiona z 1 kawałka aluminium – to nie jest egzemplarz przeznaczony na rynek.
    iPhone nie bedzie wyglądał jak iPad bo ta obudowa nie zapewni odpowiedniego zasięgu – plastikowy element musiałby zajmować dużo większą powierzchnie w stosunko do całości, co wyglądałoby słabo.

  22. Hans

    A gdzie sa zdjecia wnetrzonsci??? Jedna marna fota z tasma z napisem Apple ?

  23. Remik_K

    Dlaczego go wiec nie włączyli od razu po znalezieniu?

  24. dawid

    I od kiedy to firma Apple zostawia swoje prototypy aby wybadac opinie ludzi co do wygladu? (tak to ktos tu napisal) LOL

  25. moi

    Hans, wejdź na us.gizmodo.com

  26. Ce

    Dla uwiarygodnienia zdjęć i filmu mogli odpalić os, ale nie zrobili tego, a że tego nie zrobili mówię, że to ściema

  27. Razle

    Rekmik_K
    http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone —> nie dało się go włączyć po znalezieniu, prawdopodobnie miał zostać zdalnie zablokowany.

  28. derosky

    w 3g i wgs są śróbki na dole, przyciski do pogłaśniania i przyciszania również więc nie wiem po co te strzałki, jedynie ta przerwa wygląda dziwnie. na gizmodo jest filmik i dużo zdjęć w dosyć dobrej rozdzielczości: http://bit.ly/aRILnU. Jeżeli ten telefon wyleciał w publikę przez przypadek to finalna wersja zapewne będzie wyglądać inaczej. Pisali również że po włączeniu odpala się ekran by podłączyć do iTunes i że rozdzielczość ma bdb. Paweł uważaj na początek i koniec kabla, ewentualnie przed zjedzeniem wsadź do blendera.

  29. Macius

    Hmm… ja bym pomyslal nad tymi przyprawami – powiedzmy zblendowany w szejku czekoladowym jakos przejdzie. A serio teraz – filmy dostepne na gizmodo daja wyraznie poczucie jakosci, jakiej spodziewalbym sie po iPhone – zwlaszcza tyl jest boski! Te szczeliny naprawde zastanawiaja – czyzby jednak wyjmowana bateria? Dla mnie nonsens, ale moze to dla „szerszej gawiedzi”… Czort wie – na 95% to jest Apple!

  30. derosky

    telefon rzekomo został znaleziony w barze w Redwood City które znajduje się niedaleko San Francisco.

  31. Hans

    @moi
    No sorki. Bylem juz tam i ogladalem. Jest jena fota(wnetrza) z przewodem. A gdzie foty wyswietlacza, cpu, pamieci radia? Chyba ze jestem slepy.

  32. Tomasz

    W Chinach wszystko co jest firmowe w 99% jest podrobione, więc hasła typu „tAm jESt loGo EjPlem, słiiit”, do mnie nie przemawiają. Nie wiem za bardzo dlaczego Engadget tak się kompromituje tym ruskim badziewiem. Od razu widać, że to ściema.

  33. derosky

    zaczyna mi się podobać, szczególnie na drugim filmiku wygląda korzystnie nawet z tymi szparami w aluminium.

  34. Wojciech

    Co do kabelka to radze najpierw przez niego przepuscic spory prad, gumowa oslona bedzie schodzila jak maslo z kabla :D

    Co do iPhone’a mysle, ze to moze byc jednak z kilku wersji obudowy. Ale zapowiada sie ciekawie. Czekam na oficjalne info.

  35. derosky

    Na gizmodo jest o wiele więcej zdjęć filmów i opisów: http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone

  36. Tomasz

    Według mnie jest to nowa wersja iPhone’a (iPhone HD?) w jakiejś obudowie pre-alpha. Finalny produkt zapewne nie będzie tak wyglądał, ale jego funkcjonalność (kamerka na przedzie i to o czym piszą serwisy) to to, na co możemy liczyć. Nie mogę się doczekać 22 czerwca.

  37. Gabriel

    Zgadzam się jak najbardziej z Pawłem. Śrubki, łączenia, możliwość wymiany baterii, jeszcze te szczegółowe oznaczenia modelu. Fake jakich mało.

  38. moi

    3g ma śrubki na dole, czytaj komentarze, Gabriel :P

  39. Michal Lisowski

    To jedzenie kabla to jakaś zorganizowana akcja ?

  40. Klimer

    Szczerze, to od dzisiaj nie czekam już na czerwcową premierę iPhone, ale własnie to zjadane kabla :) serio serio! iPhone’ow będzie jeszcze wiele, a zjadanir kabla tylko jedno!

  41. blunted

    telefon jest szpetny wiec obby to nie był następny iphone

  42. mratajczak

    @Michal Lisowski

    Nie :) Jest to postanowienie Pawła :)

  43. luziczek

    Ano, 3GS też ma śrubki, dlatego może Apple produkuje monitory lub komputery bez widocznych śrubek (ja tam w swoim MacBook’u widziałem), ale iPhone śrubki ma i basta! ;-)

  44. VicodinFan

    Podobno jest to tylko chińska podróbka!

  45. sir_ralph

    A może telefon jest oryginalny tylko obudowa ‚tymczasowa’ i jednakowoż wrzucą go w taką obudowę, jak pokazywał Chip kilka dni temu?
    http://www.chip.pl/news/sprzet/telefony/2010/04/iphone-hd-w-obiektywie

  46. mojah

    Jest duże prawdopodobieństwo, że to prototyp, albo podpucha od Apple co nie zmienia faktu, że tak nie będzie wyglądała wersja finalna i kabelek nie zostanie zjedzony

  47. Tomasz

    @sir_ralph MacRumors pisali, że ta obudowa to definitywnie ściema.

  48. derosky

    Jest to prototyp od Apple, nie ma co do tego wątpliwości. Tyle że finalna wersja będzie wyglądała pewnie nieco inaczej i kabelek nie będzie musiał zostać zjedzony.

  49. Remik_K

    Podobno jak pokazywali kiedys nowy wysietlacz to byl wiekszy tzn chodzi o wyswitlanie obrazu a nie o caly wyswietlacz a na zdjeciach z Gizmodo sa identyczne. Pewnie wszyscy w apple oraz gizmodo maja niezly ubaw i licza ilosc wejsc na strone i robia zaklady.

  50. yeld

    Ja myślę, że to po prostu testowe „opakowanie” dla bebechów, żeby było jak w wygodny sposób testować oprogramowanie, kompatybilność rozwiązań, itp.

  51. dawid

    @sir_ralph
    no ale wtedy taki news to fake. bo tak to mozna wszystko wypuscic. ja moge wystawic sciosana obudowe z aluminium + czarna szybe i powiedziec ze to nowy iMak 32″ ale ze finalnie pewnie obudowa sie zmieni.

  52. dawid

    @derosky
    znaczy zapomniales dodac „moim zdaniem” lub „ich zdaniem”. Bo nie wiem skad branie za pewniaka ze to od Apple. Jakies oswiadczenie wydali? Wczesniej „gubili” nowe wersje MB, MBP, iM, iPhone czy iPada?

  53. Robaczywy

    Jeden (słownie jeden) rzut oka wystarczy by się zorientować że nie jest to urządzenie od Apple’a. Rzuciliście już? I co Wam intuicja podpowiada? Że nie wystarczy fejsu iPhona nałożyć na byle jakie badziewne coś w dodatku z uszczelką wdzięczną jak w oknach z PCV, by to coś cały świat wziął za kolejny model. I na nic się zdadzą zapewnienia serwisu engadget i domniemania (pewność raczej) komentatorów, wystarczy intuicja. Pan Paweł ma rację (i intuicję).
    PS A co się tak wszyscy uwzięli na te śrubki, nie w tym rzecz.

  54. jol

    Smacznego kabla! :)

    http://www.apple insider.com/articles/10/04/19/confirmed_next_gen_apple_iphone_seen_in_person_disassembled.html

  55. Gabriel

    @moi: Wiem, mam iPhone’a 3G, ale po prostu te śrubki są ledwie widocznie. :)

    Co jeszcze, wiadomo że na prototypach np. MacBook’a Air nie ma żadnych oznaczeń, a wiadomo że ten prototyp był praktycznie wersją finalną (nie wiem czy pamiętacie swego czasu można było kupić na eBay). O czym to świadczy? Że tworząc urządzenia oznaczone release candidate nie posiada żadnych oznaczeń, więc na pewno nie jest to produkt który wyjdzie do sprzedaży, a i że Apple to wyprodukowało też jest wątpliwe.
    :)

  56. Tomasz

    @Robaczywy Problem w tym, że rzut oka nie wystarczy. Po zapoznaniu się ze szczegółami można dojść do wniosku, że to produkt Apple w prototypowej obudowie. Ja na to stawiam. Polecam dokładnie zapoznać się z tematem, zanim cokolwiek się powie.

  57. derosky

    @dawid Nie nieczego nie zapomniałem dodać i tak zgubili wcześniej iPada a jeszcze wczesniej nazwe MBP. Po za tym gizmodo powołuje się na Johna Grubera który potwierdza ze to dziecko apple.

  58. gggg

    stary mbp ma w pi*** srubek na bokach ;]

  59. Moridin

    Tak jak pisałem u siebie – nawet Gruber twierdzi ze bebchy to iPhone, a obudowa tymczasowa/prototypowa.

    Pozostaje mi zyczyc smacznego. :-)

  60. Remik_K

    I ta niby pojemność 80GB.

  61. Paweł Kata

    Mam nadzieję, że tak iPhone 4 nie będzie wyglądał…

  62. Besiu

    Lol jak widzę komentarze w stylu: „to nie może być prototyp bo ma oznaczenia z tyłu”, albo „to nie iphone bo ma chu*** obudowę” to chce mi się tylko śmiać. Oczywiście osoby które tak twierdza pracowały/pracują w tego typu korporacjach, mają dostęp do prototypowych urządzeń i wiedzą jak one wyglądają i czy mają jakieś „znaczki” na odwrocie czy nie ;] Gruber pieprzy głupoty, apple zgłosiło zgubę dla jaj, a chińskiej firmie która wyprodukowała rzekomego fejka chciało się umieszczać na taśmie napis APPLE. Nie twierdzę, że jest to produkt finalny, bo w tym mom. jest to tylko gdybanie, ale zbyt wiele poszlak wskazuje na to, że wyprodukowało to rzeczywiście Apple.

  63. Zbyszek

    Przepraszam, ze nie mam w tej chwili czasu sie przebijac przez ponad 60 komentarzy szacownych poprzednikow ale wtrace swoje 3 grosze: nowy design iPhone moze nawiazywac do wygladu iPada i wtedy wyglad tego czegos na zdjeciach bylby w miare przekonujacy. Z drugiej strony to moze byc jakas „robocza” obudowa z bebechami do testowania bo znajac Apple i ich histerie wokol tajemnicy mogli zrobic taka zmylkowa obudowe. Obecny wyglad mi odpowiada, chcialbym tylko ulepszenia wciaz starzejacej sie technologii tj: lepszy ekran, wiecej pamieci, znacznie lepsza kamere do zdjec (na tej frontowej jakos nigdy mi nie zalezalo, mialem i nie uzywalem w Nokii). Pozdrawiam wszystkich

  64. LSR

    Ze szczelina czy bez, telefon wyglada bardzo ciekawie. Pewnie za rok wiekszosc z nas bedzie takowy posiadac, bedziemy sie rozplywac z zachwytu nad jego ergonomika/designem i z politowaniem spogladac na 3GS :) Przyjrzyjcie sie zdjeciom w wyzszej rozdzielczosci:
    http://tinyurl.com/y523fqb
    http://tinyurl.com/y7vhtkm
    http://tinyurl.com/y57xpqv
    Zaden fake nie bylby tak precyzyjnie zlozony. Myslenie nie boli :)

  65. Robaczywy

    Przepraszam Pana Tomasza że nie przyswoiłem ze szczegółami takiej wiedzy jak on i do tego mówię cokolwiek. Cokolwiek jednak powtórzę że nie wystarczy fejsu od iPhona zmontować z byle czym by to było pretekstem do gorącej dyskusji o „następcy”. Czy to jest „następca”? Oceniając wygląd i opierając się w ocenie tylko (aż) na intuicji, elementarnym poczuciu smaku i estetyki, to oczywiście nie jest to „następca”. Jeżeli jednak Panie Tomaszu ma być „produkt Apple w prototypowej obudowie” to nie rozumiem tej całej dyskusji o formie produktu. Oceniam formę i nie widzę w niej nic z Appla. A żywcem wzięty fejs i logo z tyłu robi z tego czegoś tylko karykaturę. I o tym pisałem w poprzednim wpisie. I nic tu nie da wiedza ze szczegółami.
    Bez odbioru.

  66. Distreal

    Wg mnie, tak właśnie będzie wyglądał nowy iPhone. Teraz mówicie, że jest brzydki, nie w stylu Apple, ale jak Apple ruszy z kampanią reklamową, to wszyscy będą wychwalać nowy design pod niebiosa: że trwały, solidny, że powrót do korzeni.
    Na zdjęciach wygląda średnio. Jakoś ten metal wokół wygląda jak plastik. Jednak jak obejrzałem film, to widać, że jest to solidna konstrukcja i całkiem ciekawie się prezentuje.

  67. Dominikk

    Zanmy już os4 znamy iPhone4 obudzcie mnie w czerwcu.

    A tych którzy maja wątpliwości odsylam na stronę gizmodo.
    Pozdrawiam.

  68. mormon

    Nie wiem czy przebrnęliście przez to co było napisane na engadget albo na osnews.com, ale ich argumentacje są całkiem przekonujące. Jest zdjęcie prototypu iPada z przed keynote, gdzie z boku widać tego iPhonea. Jest argumentacja do zmian w przyciskach i obudowie. Np patent na tylko obudowę ze szkła, aby antena bardziej zbierała, bo aluminium za mało przepuszcza. Jest też gniazdo karty micro SIM. Jeszcze żaden telefon w stanach takich gniazd nie ma. Takie gniazdo ma tylko iPad. Wg mnie elektronika jest na pewno z tzw. iPhone’a 4G/HD. Obudowa do końca nie wiem, ale argument na upodobnienie do iPada, to też jakiś argument.

  69. Faqt

    Bardzo możliwe, że to prototyp, który nie ma jeszcze docelowej obudowy…

  70. Michal Lisowski

    Jakbyście zareagowali, jakbyście zobaczyli zdjęcie iPhone’a 3G przed premierą za czasów iPhone’a 2G ? „Apple by nigdy nie dało plastiku, takiego wypukłego z tyłu”, „Apple by nigdy….(tu wstaw cokolwiek)” lub „Apple nie będzie konkurowało z netbookami jakimś tabletem …”. A jednak, a jednak…. To co widać na video i zdjęciach mi się podoba, czy ktoś to będzie sprzedawał w czerwcu ? Okaże się, być może to będzie to znaczone jabłkiem z tyłu, pożyjemy zobaczymy. Ale słowa „nigdy” chyba nie warto nadużywać…

  71. Misiek

    Smacznego.

    .. http://gizmodo.com/5520164/this-is-apples-next-iphone

  72. Radziu23

    Jest to prototyp nowego iPhone – po zdjeciach I filmach gizmo do widac bardzo wysoko jakosc tego urzadzenia , wlacznie z bebechami, nikt by nie robil sobie Tyle trudu aby robic tak dobry jakosciowo fake – koorwa ludzie zrozumcie to:)

  73. Radziu23

    A I Pawel w czerwcu po premierze czekamy na wideo jak szamasz kabel do synchrozniacji:)

  74. Radziu23

    A I jeszcze jedno, Ci ktorzy pracuj Przy wdrozeniach produktow to wiedza lie Trwa analiza, development, testy, wiec na 99% tak bedzie wygladac wersja produkcyjna, wiec sie z nia oswojcie I przypomniecie sobie moje slowa za dwa miesiace – sorry za bledy iPad I jego korekta:)

  75. Patryk

    Jeżeli zlikwidują szczeliny i zmienią te okrągłe przyciski to moim zdaniem nowy iPhone będzie wyglądał super.

  76. psajcho

    czytaliście jak powstają nowe produkty? otóż nie ma tak że jest jeden zespół, który pracuje nad jednym urządzeniem. na początku jest kilka grup, które robią swoje oddzielne projekty, które to są przedstawiane w formie cyfrowej, potem wybierane są konstrukcje wiodące, ludzie z grup wyłączonych przenoszą się do wiodących i dalej pracują nad urządzeniem. te kilka projektów jest doprowadzanych do formy fizycznej i prezentowane. dalej, wiadomo, wszyscy skupiają się nad jednym.

    najprawdopodobniej jest to właśnie jeden z tych kilku prototypów, zalążków, które są konstruowane przed stworzeniem wersji finalnej. nie jest to wersja końcowa ale ma w sobie coś co będzie w niej zawarte.

  77. psajcho

    in medias res – też zeżrę kabel i to na surowo.

  78. dawid

    @Radziu23
    mam nadzieje ze za 2 miechy, gdy iP bedzie czyms calkowicie innym, wrocisz i przyznasz sie do bzdury ktora napisales?:)

  79. dawid

    http://twitpic.com/14ge1m

    „To all those who are replying to me; I found this photo while doing a twitter search for „iPhone 4G”, and found this pic and saved this photo from a pic uploaded by a chinese tweeter.”

    to inne zdjecie, chinskiej podrobki. nie ma jabluszka i napisu „iPhone”. za to wyglada tak samo jak ten nad ktorym sie tu rozwodzicie. widac Steve sie wzorowal na Chinczykach :D

  80. Pitmac

    nie wiem czy to prototyp czy tak docelowo bedzie wygladal iPhone wiem jedno jest to na pewno producta apple jeżeli został zdalnie zresetowany.Ponad to jak ktos pisał powyżej komu by się chciało i dla jakich celów robić tak zaawansowaną podróbke ???
    Mi osobiscie wygląd tego telefonu nie przeszkadza,wrecz smiem twierdzic że jest ciekawszy od obecnego. Mam szczerą nadzieje że dotrzymacie słowa i kable przełkniecie :)

  81. micz

    Typografia kuleje, to nie jest jabłko.

  82. mojah

    Jeśli, powtarzam jeśli, to jest Apple, to z tego co widać na zdjęciu zostanie tylko szyba na cały przód, bez srebrnej ramki, a tył będzie unibody jak w iPadzie; nie ma sensu, żeby iPhone stylistycznie aż tak odstawał od reszty produktów Apple

  83. wloczynet

    smacznego!

  84. Zbyszek

    http://www.macrumors.com/2010/04/20/apple-demands-prototype-iphone-back/

    Pawel, smacznego :-)

  85. Mariusz

    Sony Ericsson projektuje obudowy dla Apple?

  86. lansalot

    Dawno temu widziałem już takie fotki na necie. Wtedy miał to być nadchodzący 3GS, a teraz 4G (wątpię też by tak miał się nazywać).
    Gdyby jednak miało to być prawdą to muszę dodać, że strzałki powyżej budzą moje wątpliwości:
    przyciski? – 3G i 3GS też je mają
    śrubki? – 3G i 3GS też je mają
    łączenie? – może dostosują się do wymogów UE i będzie można łatwo wyciągnąć baterię i ją wymienić

  87. Sonic ZoltaR

    Gregory -> super riposta :)

  88. pk

    „ja znam Apple jako firmę, która produkuje np. monitory lub komputery (np. iMaki) bez ani jednej widocznej śrubki. Jako firmę, która często stawia design nad funkcjonalnością.1 Jako firmę przywiązaną obsesyjnie do szczegółów.”

    Seri? Serio??? SERIO???

  89. Tomek

    Smacznego :)

  90. kano89

    Bon Appétit – http://www.makoweabc.pl/2010/04/iphone-4ghd-w-ceramicznej-obudowie/

  91. radziu23

    Dawid – szamaj kabel, apple przyznalo sie ze to ich prototyp gizmodo.com

  92. sauron

    Smacznego :)

  93. Dariusz

    Czekam na odniesienie się przez autora do kolejnych nowinek. Takie, które sprawi, że będę mógł jeszcze uznawać ten blog za coś więcej niż agregator niusów.

  94. rockwell

    Pawle, w poprzedniej serii ab tv też, jako „wielki” polski autorytet nt. apple, za który się uważasz, deklarowałeś, zarzekałeś się, że coś takiego jak tablet od apple się nie ukarze.

  95. Zbyszek

    rockwell masz racje, tak bylo

  96. Marcin P.

    Może nie jestem jakimś specjalistą od iPhon’a gdyż go nie posiadam z racji ceny to zgadzam się z autorem, zdjęcia nie wyglądają na coś co Apple by miało zamiar sprzedawać.

    Swoją drogą ciekawe czy doczekamy się czegoś w rodzaju iPhon Nano, bardzo by mi się przydała mała wersja…

  97. kolargol

    Apple zażądało zwrotu urządzenia: http://www.macrumors.com/2010/04/20/apple-demands-prototype-iphone-back/ dalej nie wiadomo do końca czy tak będzie wyglądał nowy iP (też wole obecne obłości) – ale wszystko wygląda na to że Apple postanowiło nieco przeprojektować telefon – i swoją droga dobrze :)

  98. Robert

    Skoro Apple wystosowało oficjalngo Maila do Gizmodo więc to raczej jest jakiś iPhone nawet jeśli prototyp i nie będzie tak wyglądać to jest to „następny” iPhone choćby wersja przejściowa więc co Pawle z tym kablem? Na sucho przełykasz czy popijesz :)

    zgodnie z
    „Jeśli to jest nowy iPhone, to zjem swój kabel do iPoda bez przypraw. „

  99. Remik_K

    Wiemy juz, ze jablko zarzadalo zwrotu wiec zycze SMACZNEGO JEDZENIA KABELKA PAWLE!

  100. rockwell

    będzie live streaming jedzenia kabla z możliwością dodawania komentarzy live?
    albo jakiś live show? oczywiście „jeśli” jest to nowy iphone.

  101. Zbyszek

    Panowie, kto ma iPhone albo iPad touch niech pedzi do AppStore i poszuka Lonely Planet. Dzis i tylko dzis rozdaja za DARMOCHE cos ok. 14 przewodnikow kazdy o normalnej cenie 15$ Spieszyc sie.
    Pamietajcie, raz sciagniety program jest juz zawsze przypisany do konta jako kupiony.

  102. Paweł Kata

    @Zbyszek: dzięki za tipa :-)

  103. Gacek

    Smacznego kabla…
    Nie wiem co chcecie, mi się ten design podoba – bardziej industrialny.

  104. Iro

    Jednym z tematów następnego podcastu, będzie jedzenie kabla do iPoda ;)

  105. pppd

    Jako mieszkaniec Krakowa chciałbym osobiście dopilnować abyś ten kabel zjadł, jeżeli ten telefon okaże się być choćby prototypem nowego ajfona :)

  106. Włodek Markowicz

    Oj robicie sceny. Czy to jest prototyp Apple? Pewnie tak. Czy tak bedzie wygladal nowy iPhone? Nie.

  107. Paweł Nowak

    Czy Paweł zje kabel, pewnie nie, ale ma odłożony jeden na wszelki wypadek :)

  108. mojah

    @rockwell bo Apple tabletu nie pokazało, ludzie chcieli OSXa z dotykiem, Apple im na złość zrobiło iPada, a to ani komputer ani zabawka, coś pomiędzy
    tak samo jest w tym zakładem, to, że Steve by pod przysięgą powiedział, że sam własnoręcznie te dwie śrubki przykręcał, nie oznacza, że „to jest nowy iPhone”, a ludzie od razu konsumpcji wymagają

  109. mratajczak

    Włodku to nie my robimy sceny tylko Paweł. To nie Mac Mini, Apple nie wypuści tabletu… Kto wie może i „to nie jest nowy iPhone”… ale nigdy nie mów nigdy.

  110. collaps

    Świetny design. Dużo lepszy od obecnego.

  111. gosc

    jak dla mnie fake fake i jeszcze raz fake, tania chinska podróba

    nic dodać nic ując

  112. Zanders

    .. taka sugestia drobna.. nie dokopałem się wprawdzie do textu z Giz, bowiem nie mam stosownej cierpliwości ku rewelacjom podobnym, ale jeżeli ktoś czytał choć odrobinę literatury dedykowanej, wiedzieć powinien, iż procedury w Apple (jakiekolwiek procedury) są pozytywnym (dla biznesu Apple) wynikiem wcale nie małej ekscentryki Steve’a J.. i w odróżnieniu od rządowych procedur bezpieczeństwa RP istnieją i co do zasady są bezwzględnie niewzruszalne.. zatem soczysta anegdota o prototypie znalezionym w barze.. to trochę jak przypowieść o czerwonym kapturku.. na dzikim zachodzie.. specjalnie bym się nie ekscytował..

  113. matei

    Nie wiem czy niektórzy wiedzą tutaj (pewnie nie), ale proces wdrażania nowego sprzętu to nie jest kwestia 2 tygodni, tylko kilku miesięcy. W chwili aktualnej apple powinno dysponować już kompletnym sprzętem i zajmować się solidnym testowaniem sprzętu oraz firmware’u, a także ewentualnym eliminowaniu poprawek. iPhone w formie jaką teraz widzimy ma dużą szansę na pojawienie się na rynku.

  114. dogg

    Inzynier Apple zgubil prototyp iPhone’a w barze…. bez komentarza, nie wiem jak trzeba byc naiwnym, zeby w to wierzyc…

  115. Robert

    No Pawle :) ja bym na twoim miejscu już od dzisiaj na śniadanie dorzucił do diety więcej plastiku i miedzi aby kabel przeszedł w miarę sprawnie :) :

    http://www.ubergizmo.com/15/archives/2010/04/leaked_iphone_4g_was_a_near-final_prototype.html

  116. Dariusz

    Odkopię trochę wątek. Z tego źródła: http://daringfireball.net/2010/04/gizmodo_prototype_iphone cytat:

    „According to Gizmodo, one of the barcodes attached to the unit read “N90_DVT_GE4X_0493”. According to several sources (of mine) familiar with the project, “N90” is Apple’s codename for the fourth-generation GSM iPhone, slated for release this June or July. “DVT” stands for “design verification test”, an Apple production milestone. The DVT milestone is very late in the game; based on this, I now believe that this unit very closely, if not exactly, resembles what Apple plans to release.”

  117. matei

    czyli jest tak jak mówiłem :)

  118. Ce

    znów coś „zginęło” (iPod Touch)? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250617991364

  119. Paweł Nowak

    @Ce ale będzie jazda w poniedziałek :)

  120. heavygunner

    Pamiętajmy, że to tylko prototyp. Nie zdziwiłbym się gdyby jednak chcieli wprowadzić coś takiego. 3G od 2G tylko trochę się zmienił. 3GS już z designu wcale. Czas na zmiany :). Liczę, że zjesz ten kabel Pawle :).

  121. jacek

    też mi sie wydaje, że to niezla akcja appla po ktorej caly internet huczy. pytanie tylko czy serwis gizmodo bierze udzial w ‚spisku':), czy jest jego ofiara.


Strony, które pisały o tym tekście

  1. iPhone 4G/HD — galeria zdjęć | Makowe ABC

    […] Przy okazji … wierzę, że Paweł będzie delektował się kablem od iPoda. ;-) […]

  2. Makowe ABC

    Zmylenie tropu czy marketing?…

    Im dłużej zastanawiam się nad przypadkowo znalezionym prototypie iPhone, tym bardziej dochodzę do wniosku, że praktycznie niemożliwe wydaje się, aby była to zwykla nieostrożność Graya Powella — osoby odpowiedzialnej za urządzenie. Po sieci krąży …

  3. blog.fotogenia.info » Mały iPad

    […] i zobaczyliśmy czwartą wersje iPhona. Szkoda tylko, że okazał się prawie taki brzydki jak na zdjęciach z Gizmodo… Żyroskop, kamera wideo, a właściwie to nawet dwie kamery, pięciomegapikselowy aparat, […]