Przeskocz do:

Apple Blog.pl

14.08
2008
8:00
NVIDIA wymieni wadliwe karty, Apple dalej milczy

Problem kart NVIDII opisywany na początku miesiące wreszcie znalazł oficjalny finał ((Inny finał, bardziej lokalny: SAD uznał reklamację Marcinowi zgłoszoną mailem w ostatnim dniu trwania gwarancji. )). CEO NVIDIA przyznał, że problem istnieje ((Zagrożone karty to „serie G84x and G86xx” oraz niektóre modele MacBooków Pro.)) i że firma przeznaczy 196 milionów dolarów na programy wymiany.

Nie wiem czy będzie to wystarczająca kwota, zważywszy na to, że wedle moich obliczeń Apple mogło sprzedać ponad milion MacBooków Pro z wadliwej serii. ((Prognozowane 10 mln komputerów w 2008 roku, 65% z nich to notebooki. Założę nawet pesymistycznie, że tylko 10% to Pro = 1,2 mln)) 200 dolarów na wymianę karty w komputerze może brzmi dobrze, ale do tego dochodzą przecież jeszcze inni producenci.

NVIDIA znajduje się teraz w bardzo kiepskiej sytuacji. Musi szybko uporać się z wymianą, nie stracić przy tym płynności i najlepiej, żeby odbudowali wizerunek pokazując jakieś rewolucyjne nowości.

Dalej nie wiemy nic od Apple na temat wymiany kart, ale wiemy już, że nie mogą udawać, że problem nie istnieje.

Informację podesłał Dawid Horodecki, dzięki!

Co zrobić, kiedy nie ma gwarancji: w nawiązaniu do powyższych informacji Marcin Maruta umieścił na swoim blogu ciekawy komentarz z prawnego punktu widzenia. Dla nieszczęśliwców w sam raz.

Z archiwum Apple Blog: zapomniałem o tym wpisie, a faktycznie wnosi wiele o dyskusji. W marcu zeszłego roku na Apple Blog pojawił się wpis o gwarancjach autorstwa Marcina Ślęczki. Zapraszam!

Przetłumaczenie tego tekstu w TurboTlumaczenia.pl kosztowałoby 25,48zł.
Zleć tłumaczenie przez internet »

24 komentarzy do tego tekstu

  1. Dawid

    Tak przy okazji link do oryginału na stronie producenta: http://www.nvidia.com/object/io_1218573794316.html (jeden z pierwszych akapitów).

  2. Łukasz

    Hej a ja myślę, że NVIDIA wymieni trochę tych kart a reszcie powie – przykro nam spóźniliście się

  3. Jacek

    Tak naprawdę wcale nie oznacza to, że ktokolwiek zamierza wymieniać karty. Parę tygodni temu szef Nvidi powiedział, że karty padają tylko przy określonym modelu użytkowania. Kwoty jakie nvidia zarezerwowała zakładają raczej, że będą wymieniać tylko te karty, które padną i to pewnie tylko w okresie trwania gwarancji. W moim MBP karta padła 3 tygodnie temu. Naszczęście mimo upływu gwarancji apple polska przedłużył mi ją o miesiąc i mogłem oddać komputer do serwisu. Skończyło się wymianą płyty głównej.

  4. Dawid

    @Jacek, Łukasz: też mi się tak wydaje. Nie sądzę, żeby mieli zamiar wymieniać na zasadzie: „Masz kompa z naszym procesorem graficznym? Przyjdź (do swojego sprzedawcy), wymienimy go od ręki”. Jacku, a czy masz jakąś gwarancję, że wymienili Ci na płytę główną z dobrym układem, który wytrzyma dłużej niż rok? Pytam bo obawiam się, że mnie to czeka w najbliższym miesiącu.

  5. Bartek Nowakowski

    Być może sprzedawcy będą przyjmować sprzęt do wymiany wadliwej karty pod warunkiem okazania dokumentu zakupu lub legalnego wwiezienia do kraju.

  6. Qba

    Del wymienia nawet tym którym skończyła się gwarancja, a Apple udaje, że o niczym nie wie :/

  7. Dawid

    @Qba: trochę cierpliwości. Poza tym czy Dell wymienia wszystkie układy, nawet te działające, czy tylko te, które zostały uszkodzone i oddane do serwisu? Bo jeżeli to drugie to Apple nie robi jak widać (patrz pierwszy przypis w poście Pawła) żadnych problemów.

  8. Marek Kujawa

    @Jacek – a z jakiego miesiąca i roku masz swojego MBPro? Swojego kupiłem w maju 08… i jak mam mieć problem, muszę się przygotować. ;-)
    Może warto dokupić 3-letni Apple Protection Care? ;-)

  9. macin

    „…inni producenci…”, nie „…inny producenci…”. A jak sprawdzić czy nasza karta może padnąć?

  10. Bartek Nowakowski

    @marcin:
    „Zagrożone karty to “serie G84x and G86xx” oraz niektóre modele MacBooków Pro. (↩)”

  11. macin

    @Paweł: Odnośnie tekstu o reklamacji. Pisałem Ci kiedyś taki tekst i umieściłeś go na stronach AB. Dwa komentarze:
    1. 2 lata o których pisze autor nie są gwarancją, jest to po prostu okres w którym towar ma być zgodny z umową.
    2. Sprawa nie jest taka prosta, ponieważ w ciągu 6 miesięcy po zakupie, z góry przyjmuje się, że towar w momencie sprzedaży był niezgodny z umową. Po tym czasie do nas należy trud udowodnienia, że niezgodność istniała w momencie wydania towaru. W tym tkwi haczyk, z którego korzystają sprzedawcy.
    Co zrobić jeśli reklamacja nie zostanie uwzględniona – proponuję odnaleźć tekst na AB i przeczytać go wraz z komentarzami, tam wszystko jest napisane.
    Na przyszłość proponuję przeglądać swój Blog, bo po co pozostawiasz stare wpisy?

  12. Qba

    macin – jakbyś mógł to podaj link.

  13. Paweł Nowak

    Tutaj http://appleblog.pl/o-gwarancji-takze-apple-slow-kilka już dodam do wpisu

  14. macin

    @Bartek: Wdziałem we wpisie, ale jak to sprawdzić, nie mogę tego znaleźć w „Profilach systemu”

  15. Bartek Nowakowski

    @marcin: System Profiler.
    Apple menu -> About This Mac -> More Info… -> GraphicsDisplay

  16. Marcin Jagodziński

    ale nvidia coś nowego ogłosiła? bo że zarezerwowali ok. 200 mln dolarów na pokrycie skutków problemów z kartami, to już wiadomo od kilku tygodni.

  17. Marcin Jagodziński

    jeszcze a propos wpisu: SAD uznał gwarancję, którą miałem wg. strony Apple’a nt. gwarancji. nie wnikali w zgłoszenie mailem. wg. strony Apple’a miałem gwarancje w dniu, w którym oddawałem sprzęt.

  18. macin

    Dobra myślałem że chodzi o jakieś specjalne oznakowanie modeli karty a to chodzi o sam model, dla tego nie mogłem znaleźć. Nie ma to jak mieć głowę na karku :-)
    Pozostaje pytanie jak sprawdzić czy ma się felerny komputer. Wcześniej ukazywały się wpisy, że chodzi o MBP z połowy 2007 roku, znalazłem info że te z grudnia już nie posiadają tego problemu. Czy ktoś wie coś na ten temat?
    Pewnie jak Apple zrobi jakiś program naprawczy to powie jak zidentyfikować komputer, ale stres do tego czasu pozostaje.

  19. Jacek

    Niestety gwarancji, że wymieniona płyta nie padnie nie ma żadnej. Na zachodnich forach czytałem o przypadkach gdzie ludzie wymieniali po 3 razy płyty główne. Sprawdziłem ROM revision i ten po wymianie miał ten sam numer. W MBP mojej dziewczyny, który był kupiony w grudniu jest taki sam numer. Sugeruje to, że nic się nie zmieniło. Co więcej jej laptop zdradza oznaki padającej karty(np. artefakty w safari przy oglądaniu stron). Mój mbp pochodził ze stanów i z uzyskaniem gwarancji w Polsce nie było problemu, wystarczył jedynie numer seryjny(nie miałem żadnych dokumentów zakupu).

  20. Jacek

    Oficjalne stanowisko nVidi:

    1) The issue is limited to a few notebook chips only; we have not seen and don’t expect to see this issue on any NVIDIA based desktops

    2) Only a very small percentage of the notebook chips that have shipped are potentially affected and the problem depends on a combination of environmental conditions, configuration and usage model

    3) We continue to work closely with our partners and have taken the necessary steps to ensure that all NVIDIA chips currently in production do not exhibit the problem

  21. cube1

    to gdzie trzeba będzie zanieść MacBooki Pro do wymiany?

  22. Qba

    Do sklepu ze względu na niezgodność z umową sprzedaży (wadliwa karta, grzeje się itd.).


Strony, które pisały o tym tekście

  1. Wady macbooków pro a uprawnienia konsumentów | mirepoix

    […] blogu appleblog.pl pojawiła się notatka o wadach notebooków macpro spowodowanych wadą chipu produkowanego przez nvidię. Problem – totalny pad ekranu – co ciekawe, […]

  2. Wady macbooków pro a uprawnienia konsumentów | itlaw.pl - prawo it dla it

    […] blogu appleblog.pl pojawiła się notatka o wadach notebooków macpro spowodowanych wadą chipu produkowanego przez nvidię. Problem – totalny pad ekranu – co ciekawe, […]

ksiazka-apple-osx-mountain-lion

Apple Blog poleca: książka podręcznik do najnowszej wersji systemu Apple OS X Mountain Lion.

Kup teraz z darmową wysyłką »